Μουσικό σχολείο Τρικάλων


Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:


ΚΠΕ ΑΡΑΧΘΟΥ

Οι μαθητές γράφουν

2ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Αράχθου

Oμάδα μαθητών της Γ' Γυμνασίου του Σχολείου μας, σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Μ. Καλυβίων, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Αράχθου στην περιοχή της Άρτας. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του προγράμματος Περιβαλλοντικής Αγωγής, με θέμα "Ακολουθώντας τους Δρόμους του Νερού" τo οποίo εκπονείται από την Περιβαλλοντική Ομάδα της Γ' Γυμνασίου με συντονίστρια την εκπαιδευτικό του Σχολείου μας κ. Ευαγγελία Σύρρου και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς την κ. Νικολέττα Σούλα και τον κ. Χρήστο Κωστάκη.
Κατά τη διάρκεια της διήμερης επίσκεψης, υλοποιήσαμε το Πρόγραμμα "Περπατώντας το δρόμο που χάραξε ο Άραχθος" με το συντονισμό και την εποπτεία των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν το ΚΠΕ Αράχθου. Το πρόγραμμα έγινε με τη μέθοδο της βιωματικής μάθησης, με δραστηριότητες πεδίου που προωθούν την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.
Δύο μέρες ήταν αρκετές για να ζήσουμε όλοι μας στιγμές αξέχαστες. Στιγμές με φίλους, συμμαθητές και καθηγητές, στιγμές που θα μείνουν στις καρδιές μας. Η άψογη φιλοξενία των υπεύθυνων του ΚΠΕ καθώς και οι νέοι φίλοι συνετέλεσαν στο να δημιουργηθεί μεταξύ μας ένα ζεστό φιλικό κλίμα που συνόδευε την εκδρομή μας ως το τελευταίο της λεπτό. Ξεκινήσαμε όλοι γεμάτοι χαρά που θα κάναμε μία περιβαλλοντική εκδρομή αλλά και με λίγη αγωνία για το τι θα βλέπαμε και τι θα κάναμε στην Άρτα, μία πόλη, ένα κομμάτι της ελληνικής γης που μας ήταν άγνωστο, ίσως και υποτιμημένο στο μυαλό μας. Μία περιοχή που κανένας δεν φανταζόταν ότι θα ήταν τόσο μαγευτική!
Η πρώτη μας στάση-επίσκεψη ήταν στο Σπήλαιο του Περάματος, στα Ιωάννινα όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τον υπέροχο κόσμο των σταλακτιτών και σταλαγμιτών και να μάθουμε τον τρόπο δημιουργίας τέτοιων σπηλαίων μέσω προβολής ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος.
Το απόγευμα, γύρω στις 5:00, αφού τακτοποιηθήκαμε στο πολυτελές ξενοδοχείο όπου θα διαμέναμε, φτάσαμε στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ, στην περιοχή Κόπραινα. Οι εικόνες που αντικρίσαμε ήταν καταπληκτικές! Το ΚΠΕ στεγάζεται στα αναπαλαιωμένα πέτρινα κτίρια του ιστορικού λιμανιού της Κόπραινας, εμπορικό λιμάνι που εξυπηρετούσε μετακινήσεις ανθρώπων και μεταφορά αγαθών έως το 1945. Τα κτίρια αυτά λειτουργούσαν έως το 1967 ως τελωνειακές εγκαταστάσεις. Αργότερα, το λιμάνι μεταφέρθηκε στην Αμφιλοχία.
Εκεί λοιπόν σε αυτές τις υπέροχες εγκαταστάσεις, αφού γνωριστήκαμε με τους υπεύθυνους του ΚΠΕ, μας έγινε μία εισαγωγική ενημέρωση για το θέμα του νερού γενικά αλλά και για τα υδάτινα οικοσυστήματα της περιοχής με τη χρήση βίντεο-παρουσίασης και διαφανειών. Η παρουσίαση αποτέλεσε αφόρμηση για τη συζήτηση που ακολούθησε και μας προβλημάτισε ως προς την πολύτιμη αξία του νερού στη ζωή μας.
Στη συνέχεια, επωφεληθήκαμε από το φως της ημέρας για να περπατήσουμε κατά μήκος του "Βουβού" ποταμού, που βρίσκεται δίπλα στο ΚΠΕ, μέχρι τις εκβολές του στη θάλασσα. Το αεράκι συνόδευε το γλυκό τοπίο, η ψυχή ηρεμούσε και εμείς απλά… ταξιδεύαμε. Εξερευνήσαμε την τοπική χλωρίδα και πανίδα και κάναμε παρατήρηση με τηλεσκόπια της ορνιθοπανίδας που χρησιμοποιεί ως ενδιαίτημα τις λιμνοθάλασσες της γύρω περιοχής. Επισκεφθήκαμε, επίσης, τα Μουσεία Φυσικής Ιστορίας και Αλιείας καθώς και τον πανέμορφο Φάρο της Κόπραινας. Τέλος, επιστρέφοντας στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ και αφού χωριστήκαμε σε ομάδες, παίξαμε όλοι μαζί ειδικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για το περιβάλλον και την ανακύκλωση.
Οι ωραίες εμπειρίες όμως δεν θα μπορούσαν να σταματήσουν εδώ… Το βράδυ φάγαμε και διασκεδάσαμε σε μία ωραία ταβέρνα με άψογη εξυπηρέτηση όπου δεν έλειψε και το… δικό μας μουσικό στίγμα.
Την επόμενη μέρα το πρωί, παρόλη την κούραση, τα αξιοθέατα ήταν τόσο ενδιαφέροντα που μας κρατούσαν προσηλωμένους. Επισκεφθήκαμε το Φράγμα και τον Υδροηλεκτρικό Σταθμό Πουρναρίου οι υπεύθυνοι του οποίου μας ενημέρωσαν για τον τρόπο λειτουργίας του και παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας .
Ακολούθως, περπατήσαμε σε γραφικά σοκάκια και ξεναγηθήκαμε από τον Υπεύθυνο του ΚΠΕ στα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης της Άρτας, μεταξύ των οποίων και τα αξιόλογα βυζαντινά μνημεία της Αγίας Θεοδώρας και της Παναγίας της Παρηγορήτριας ή Παρηγορήτισσας. Η ιστορία και η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική της τελευταίας μας κατέπληξαν πραγματικά! Όλο αυτό που αντικρίσαμε ήταν απίστευτο!
Όλοι όμως περιμέναμε τη στιγμή που θα φτάναμε επιτέλους στο ξακουστό και γνωστό σε όλους μας ιστορικό γεφύρι της Άρτας. Είχαμε δει εικόνες, είχαμε διαβάσει θρύλους και ήρθε επιτέλους η στιγμή που θα το αντικρίζαμε από κοντά. Ιδιαίτερο δείγμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, πετρόκτιστο, μεγάλο και με πολλές καμάρες, μας ταξίδεψε και μας έστειλε σε εκείνο το θρύλο το γνωστό, με την γυναίκα του πρωτομάστορα που είχαμε κάνει από τα πρώτα μαθήματα στη λογοτεχνία. Βγάλαμε άπειρες φωτογραφίες, μάθαμε την ιστορία του και προσπαθήσαμε να δραματοποιήσουμε, παίζοντας θεατρικούς ρόλους, τους στίχους του γνωστού ποιήματος που αναφέρεται στο θρύλο του γεφυριού. Εκεί, στις όχθες του ποταμού Άραχθου, με φόντο το γεφύρι της Άρτας, ολοκληρώσαμε και τις δραστηριότητες πεδίου του προγράμματος κάνοντας κάποιες μετρήσεις στο νερό με ειδικά εργαλεία, όπως θερμόμετρα ή Phμετρα. Καταγράψαμε τα αποτελέσματα σε ειδικά φύλλα εργασίας και επεξεργαστήκαμε τα στοιχεία για να βγάλουμε συμπεράσματα ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νερού. Μάθαμε, επίσης, τρόπους προσανατολισμού.
Μετά το αποχαιρετιστήριο γεύμα, μαθητές και καθηγητές κάναμε την τελική αξιολόγηση του προγράμματος απαντώντας τα ειδικά φύλλα αξιολόγησης που μας δόθηκαν από τους υπεύθυνους του ΚΠΕ. Ποιός θα μπορούσε έπειτα από όλα αυτά να αμφισβητήσει ότι περάσαμε υπέροχα, ότι γνωρίσαμε νέους τόπους και ανθρώπους και βέβαια ότι εκτός από τις ειδικές γνώσεις που αποκτήσαμε, συνειδητοποιήσαμε το ρόλο του νερού στη ζωή μας και το περιβάλλον γενικότερα.
Εκτός από όλα τα παραπάνω που είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε μέσω της υλοποίησης του προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ Αράχθου, την Τρίτη το απόγευμα, πριν την αναχώρησή μας για Τρίκαλα, επισκεφθήκαμε επίσης το νησί της Κορωνησίας και τη λίμνη του Ζηρού ολοκληρώνοντας έτσι τη μελέτη των υγροβιότοπων της ευρύτερης περιοχής.
Νιώθοντας ότι οι στόχοι της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης επιτεύχθηκαν στο έπακρο, φύγαμε με τις καλύτερες αναμνήσεις, αφήνοντας πίσω τις σκέψεις μας, την αγάπη μας σε όλους αυτούς που συνέβαλαν στο να περάσουμε αξέχαστα και την ελπίδα ότι θα έχουν κι άλλοι, κι εμείς μαζί, ξανά, την ευκαιρία να ζήσουν κάτι παρόμοιο.
Στέλλα Τύμπα
Μαθήτρια της Γ' Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού