Μουσικό σχολείο Τρικάλων


Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:


Εκθεση Ζωγραφικής Π. Τέτση

Εκδηλώσεις-Δραστηριότητες > Εκδηλώσεις-Δραστηριότητες 2012-2013

Εκπαιδευτική επίσκεψη του Μουσικού Σχολείου στην έκθεση ζωγραφικής Παναγιώτη Τέτση

Στα πλαίσια του Πολιτιστικού Προγράμματος "Λογοτεχνικό εργαστήρι: Δημιουργική γραφή", το οποίο εκπονείται κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, με συντονίστριες καθηγήτριες τις φιλολόγους Γεωργία Κολοβελώνη και Αλεξάνδρα Χιώτη, οι μαθητές της Β΄ Λυκείου επισκέφτηκαν έκθεση ζωγραφικής στο Ίδρυμα Λεωνίδα Κ. Μακρή - Ιατρού, ένα κοινωφελές Ίδρυμα με φιλανθρωπική, κοινωνική και πολιτιστική δράση στην περιοχή του νομού Τρικάλων, το οποίο λειτουργεί ως πολυχώρος πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο φιλοξενεί πίνακες ζωγραφικής ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους, του Παναγιώτη Τέτση. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν από τη μουσειολόγο Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου, η οποία τους μίλησε για τη ζωή και το έργο του ζωγράφου, τους παρουσίασε τους σημαντικότερους πίνακες της έκθεσης και με τη μέθοδο των ερωταποκρίσεων έκανε μαζί τους μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση. Είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν παλιότερα αλλά και πρόσφατα έργα του (νεκρές φύσεις, πορτρέτα, τοπία, υδατογραφίες) και να συζητήσουν τόσο για ζητήματα που αφορούν την τεχνοτροπία του ζωγράφου (επί παραδείγματι τον ρόλο του φωτός στη ζωγραφική του), όσο και για γενικότερα ζητήματα που άπτονται της τέχνης.
Με το πέρας της ξενάγησης, οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν τα προσωπικά τους κείμενα, ποιήματα ή πεζά, με βάση έναν συγκεκριμένο πίνακα ζωγραφικής ή με αφορμή το σύνολο του έργου του καλλιτέχνη, με στόχο να αντιληφθούν τη σχέση της ποίησης και γενικά του λόγου με τις εικαστικές τέχνες. Το ζητούμενο ήταν, "ονειροπολώντας με αφορμή αινιγματικές ζωγραφιές", όπως ο Henri Michaux, να προκύψει ένα κείμενο ως έκφραση της εντύπωσης ή του συναισθήματος που δημιουργεί ένα έργο τέχνης. Εξάλλου, η δημιουργική γραφή στο πλαίσιο του σχολείου δεν στοχεύει στο να κάνει τους μαθητές συγγραφείς, αλλά να τους δώσει ερεθίσματα για έκφραση και δημιουργία. H ώσμωση μεταξύ των διαφορετικών μορφών Τέχνης μπορεί να αποτελέσει πρόσφορο πεδίο πειραματισμού και έκφρασης των δημιουργικών ταλέντων των μαθητών.
Υπό αυτό το πρίσμα η επίσκεψη στην έκθεση ζωγραφικής του Παναγιώτη Τέτση ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, από την οποία οι μαθητές αποκόμισαν πολλαπλά οφέλη, επιτυγχάνοντας τη μάθηση μέσα από ενεργητικές διαδικασίες, οι οποίες παράλληλα επιτρέπουν την έκφραση της δημιουργικότητάς τους.

Οι συντονίστριες καθηγήτριες

Γεωργία Κολοβελώνη
Αλεξάνδρα Χιώτη


Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού