Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Τρικάλων στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, συνεχίζοντας σταθερά την δραστηριοποίησή του όχι μόνο στον χώρο της μουσικής αλλά και σε όλους τους τομείς και τα προγράμματα που συμβάλλουν στην κοινωνική, πολιτιστική και πολύπλευρη ατομική ανάπτυξη των μαθητών του, όπως οφείλει να κάνει ένα σύγχρονο σχολείο, συμμετείχε και φέτος στο 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που έλαβε χώρα στις 27 και 28 Απριλίου, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης μας.

Το Μαθητικό Ψηφιακό Φεστιβάλ που διοργανώθηκε πανελλαδικά υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και τοπικά υπό την αιγίδα του Δήμου Τρικκαίων  με την υποστήριξη  του Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΚΕΠΛΗΝΕΤ) Τρικάλων, αποτελεί μια εκπαιδευτική εκδήλωση που παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν ποικιλία ψηφιακών έργων αναδεικνύοντας το έργο και την καινοτομία που παράγεται μέσα στα σχολεία τους. Δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα αλλά επιβραβεύονται όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές και οι δημιουργίες τους.

Το Μουσικό Σχολείο, πλήρως ενταγμένο στην Κοινωνία της Πληροφορίας και της Τεχνολογίας, δεν θα μπορούσε παρά να ενθαρρύνει την ενασχόληση των μαθητών και με τη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία τόσο στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής όσο και στα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα γενικής και μουσικής παιδείας καθώς και στο πλαίσιο Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων ή διαθεματικών και διεπιστημονικών σχεδίων συνεργασίας που καλλιεργούν και αναδεικνύουν τη δημιουργικότητα των μαθητών.

Έτσι λοιπόν, την Παρασκευή 28 Απριλίου, μεταξύ των 22 σχολείων του Νομού μας που συμμετείχαν στο φετινό φεστιβάλ, πέντε ομάδες μαθητών του Μουσικού Σχολείου, παρουσίασαν αντίστοιχες ψηφιακές δημιουργίες.

Πιο συγκεκριμένα :

Οι μαθητές του Α2 Λυκείου Σωτήρης Μπατατέγας, Μπραζιτίκος Στέργιος και Απόλλωνας Νακόπουλος παρουσίασαν την εργασία με τίτλο «Vinegar Cipher: Εφαρμογή MIT App Inventor, Αποστολής και Λήψης Κρυπτογραφημένων μηνυμάτων με τη Μέθοδο Vigen?re Cipher» που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής υπό την επίβλεψη της Πληροφορικού του σχολείου μας, κ. Νικολέττας Σούλα.

Οι μαθητές του Β3 γυμνασίου, παρουσίασαν τέσσερεις από τις ταινίες animation που δημιούργησαν με την εφαρμογή WEB 2.0 Powtoon στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο «Ξέρω Τι Ζητάω: Μπορώ να λέω ΟΧΙ» που αφορά στην πρόληψη από τις εξαρτήσεις και υλοποιείται σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας (ΟΚΑΝΑ) Ν. Τρικάλων, με συντονίστριες την κ. Νικολέττα Σούλα, την κ. Αναστασία Στουκογεώργου και την κ. Ευαγγελία Σύρρου.

Τέλος, παρουσιάστηκαν τρεις από τις οκτώ δημιουργίες με τις οποίες το σχολείο μας συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2017, υπό την επίβλεψη της κ. Ευαγγελίας Σύρρου.

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είχε τίτλο «Je me souviens» «Θυμάμαι» και ζητούσε από τους μαθητές να επιλέξουν μία παλιά, ιστορική φωτογραφία και να την αναβιώσουν, δημιουργώντας παράλληλα και ένα κείμενο αναμνήσεων σε σχέση με την αρχική φωτογραφία και την εποχή της.

Εκπρόσωποι των μαθητών γαλλικών του Α1 Γυμνασίου παρουσίασαν την εργασία με τίτλο «Je me souviens de? je me souviens de mon grand-p?re» ?Θυμάμαι τα ? θυμάμαι? του παππού μου?. Πρόκειται για ένα βίντεο που περιλαμβάνει τις φωτογραφίες και το κείμενο της εργασίας που δημιουργήθηκε με το πρόγραμμα Adobe Premiere Pro CC 2017. Η μορφοποίηση της φωτογραφίας έγινε στην εφαρμογή Photo Editor Online ? Pixlr.com  από τον μαθητή Αργύρη Βουτσά.

Εκπρόσωποι των μαθητών γαλλικών του Β1 Γυμνασίου παρουσίασαν  τις ?Αναμνήσεις από την παιδική ηλικία?, «Souvenirs d?enfance». Ο μαθητής Νίκος Γάλλος χρησιμοποίησε την εφαρμογή της Autodesk, Pixlr Express για Android για την επεξεργασία της φωτογραφίας και το PPt της Microsoft για την δημιουργία της τελικής παρουσίασης.

Η τρίτη ομάδα αποτελούμενη από εκπροσώπους των μαθητών γαλλικών της Γ’ Γυμνασίου παρουσίασε  τα ?Παιχνίδια αναμνήσεων? «Μ?moires en jeu» με τη μορφή βίντεο που δημιουργήθηκε από την μαθήτρια Ναταλία Μάγκου με το Adobe Premiere Pro CC 2017. Για την επεξεργασία του ήχου χρησιμοποίησε το πρόγραμμα Audition CC 2017 της Adobe. Ετοίμασε, επίσης τα intro και outro της ταινίας με το πρόγραμμα Vegas Pro 11 της Sony.

Είναι κατά την άποψή μας αδιαμφισβήτητα τα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές μας από τη συμμετοχή τους στο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας καθώς τους δόθηκε η δυνατότητα να παρουσιάσουν τις δημιουργίες τους μπροστά σε κοινό αποτελούμενο από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς καθώς και να δουν εργασίες άλλων μαθητών και να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες μαζί τους.

Θα θέλαμε να συγχαρούμε θερμά όλους τους μαθητές μας για την συμμετοχή τους : τόσο εκείνους που εργάστηκαν για την δημιουργία των ψηφιακών έργων όσο και εκείνους που τους εκπροσώπησαν στο Φεστιβάλ και παρουσίασαν επάξια τις ενδιαφέρουσες δημιουργίες τους αναδεικνύοντας έτσι την δημιουργικότητά τους και διαχέοντας τις μαθησιακές δραστηριότητες  στην ευρύτερη κοινωνία.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες

Νικολέττα Σούλα, Πληροφορικής

Αναστασία Στουκογεώργου,  Κοινωνιολογίας

Ευαγγελία Σύρρου, Γαλλικών