Μουσικοφιλία: Εργασίες των μαθητών και των μαθητριών της γ1 τάξης του Γυμνασίου

Μουσικοφιλία

Εργασίες των μαθητών και των μαθητριών  της γ1 τάξης του Γυμνασίου στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων

Σχολικό Έτος:2017-2018

 

Τι παράξενο πράγμα είναι να βλέπει κανείς ένα ολόκληρο είδος, δισεκατομμύρια ανθρώπους να παίζουν και ν΄ακούν συνδυασμούς από νότες, ν΄ αφιερώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου και της πνευματικής τους δραστηριότητάς σ΄ αυτό που αποκαλούν «μουσική»!

Στο πλαίσιο των μαθημάτων

  • «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα», (ενότητα 6, Η μουσική εξημερώνει, Πολύβιος, Ἱστορίαι ) και
  • «Δραματική ποίηση» (Ευριπίδη Ελένη , Β Στάσιμο)

 ζήτησα από τους μαθητές μου να φανταστούν τη μουσική μέσα από τα εν λόγω κείμενα καταθέτοντας τις προσδοκίες καθώς και τις σκέψεις τους για τη σημασία της μουσικής στη ζωή τους, όντας οι ίδιοι μαθητές –επί τριετία– σε Μουσικό Σχολείο. Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα είναι βέβαια ανοικτές, με την επιδίωξη να βασίζονται στα κείμενα. Τροφοδοτώντας τη φαντασία τους, παρακινώντας τους να αναζητήσουν μέσα από τα κείμενα αναφορές σε ήχους και μουσικά όργανα, να παρατηρήσουν το εικονογραφικό υλικό του βιβλίου τους αλλά κυρίως να αντλήσουν στοιχεία  από τα δικά τους μουσικά ακούσματα και βιώματα, πρόεκυψε σώμα κειμένων, αποκαλυπτικό. Εμπνεόμενοι από τη στενή σχέση των Αρκάδων με τη μουσική καθώς και από τον μύθο της Περσεφόνης, με τον οποίο ο Ευριπίδης  δηλώνει τη συμφιλίωση με τη ζωή μετά από ένα βαθύ πόνο, συμφιλίωση που μπορεί να επέλθει μέσω της Τέχνης, εν προκειμένω της μουσικής,  που κατόρθωσε να αλλάξει τη διάθεση της  θεάς, οι  μαθητές του γ1 τμήματος, παρήγαγαν κείμενα αποτυπώνοντας τη δική τους σχέση με τη μουσική που λειτουργεί εξίσου ιαματικά μέσα τους «κάθε φορά που τα πράγματα αγριεύουν…».

Διεισδύοντας -μέσω των γραπτών εργασιών τους-  στις εμπειρίες των μαθητών μου, διαπίστωσα με χαρά ότι  στη δεκτικότητά τους στη μουσική επηρεάζονται, ηρεμούν, ξεκουράζονται, εμψυχώνονται, οργανώνονται και συγχρονίζονται στην καθημερινότητά τους. Συμπέρανα με συγκίνηση ότι οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου εξελίσσονται δημιουργικά, διδασκόμενοι με τρόπο ελκυστικά προσλήψιμο ακόμη και τα πιο  «δύσκολα» μαθήματα. Μόνο έτσι αισθητοποιείται η γνώση: οι μαθητές μας να μην έχουν λόγο να κοιτάζουν αλλού, αλλά μέσα !!!

Μαρία Αγναντή, φιλόλογος

pupils